Maria Shevtsova
Mitherausgeberin von New Theatre Quarterly und Teil des Redaktionsteams von Critical Stages – The Journal of the International Association of Theatre Critics. Sie ist Professorin für Drama und Theatre Arts am Goldsmiths College der Universität London. In ihrer Forschung beschäftigt sie sich mit zeitgenössischen Theaterregisseuren und Kompanien in sozialen und kulturellen Kontexten. Sie ist Autorin zahlreicher Bücher, darunter „Dodin and the Maly Drama Theatre: Process to Performance“ (2004), „Robert Wilson“ (zweite Auflage 2018), „Directors/Directing: Conversations on Theatre“ (2009) sowie, als Mitherausgeberin, „The Cambridge Introduction to Theatre Directing“ (2013). Ihre neueste Publikation, „Rediscovering Stanislavsky“ ist für 2019 geplant.
is co-editor of New Theatre Quarterly and part of the editorial team of Critical Stages – The Journal of the International Association of Theatre Critics. She is Professor of Drama and Theatre Arts at Goldsmiths, University of London and focuses on the work of contemporary theatre directors and their companies in social and cultural contexts. She is the author of many books, including “Dodin and the Maly Drama Theatre: Process to Performance” (2004), “Robert Wilson” (second edition 2018), “Directors/Directing: Conversations on Theatre” (2009), “The Cambridge Introduction to Theatre Directing” (co-authored, 2013). Her “Rediscovering Stanislavsky” is forthcoming 2019.
Stand: 2019 (Datum der letzten Veröffentlichung bei Theater der Zeit)